STRATEGISCHE HORLOGE

NIEUW 2013 : LANCERING VAN HET OBSERVATORIUM VAN HET WEB
Cyberdocumentaliste.fr lanceert een analytische gids websites vertegenwoordiger van de schilderkunst : kleine en grote bedrijven , BtoB , BtoC , service en de industrie , zullen we allemaal te scannen.
COMPETITIEVE / ON
Wat zijn mijn concurrenten? Wat zijn hun nieuwe producten, initiatieven , strategieën ? Hoe op de hoogte blijven van nieuwe trends in de markt , de nieuwe vraag van de consument ? Hoe een nieuw product te lanceren zonder bedriegt me ? Constante bewaking van de markt zal een informatieve voorsprong op al uw belanghebbenden bijeen te brengen en kunt u uw strategie aan te passen aan veranderingen merkbaar. Case study

TECHNOLOGIE
Wat zijn de nieuwste technologische ontwikkelingen van een product , materiaal , of een proces ? Hoogte worden gesteld van nieuwe concepten en innovaties aan de gang zal licht werpen op uw strategische keuzes .
Case study

WETENSCHAPPELIJKE
Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen in het wetenschappelijk onderzoek ( het ) veld (en ) aangesloten ( s) in mijn omgeving? We gesprekken met alle gespecialiseerde websites , nieuwsbrieven , discussiefora en links naar internetbronnen thematisch georganiseerd door brede wetenschappelijke en technische thema's: informatica , geneeskunde , techniek, natuurwetenschappen en leven, wetenschap van mens en maatschappij , natuurwetenschappen en wiskunde . De belangrijkste zakelijke afspraken , seminaries, congressen ( etc. ) kunnen ook worden vermeld .

JURIDISCHE
Wat zijn de bestaande en nieuwe regelgeving in Frankrijk of in het buitenland op Licencing , patenten , export , jurisprudentie , enz. ? Wettelijke controle is essentieel niet vergissen in zijn strategische keuzes .

MAATSCHAPPELIJK
Het helpt om te anticiperen en die sociale en culturele opvattingen over sociale kwesties en het milieu . Maatschappelijke horloge is onderdeel van een duurzame ontwikkeling van de onderneming en al haar stakeholders .


Case study :

Maatschappelijke standby :
Het geval van een afstandsonderwijs centrum

naar :
Marketing Manager

het bedrijf
Een school van het onderwijs op afstand wil de evolutie van het gedrag van de Europese post- baccalaureaat studenten kennen van aangezicht tot afstandsonderwijs , om te weten wat land om haar expertise te exporteren op een lager risico .

voorgestelde Oplossingen
Het platform instellen voor : woordkeuze en de belangrijkste zinnen
Zoeken naar informatie op het hele internet in alle talen.
Bevragen universiteit forums, en de school sites waar leerlingen doen hun onderzoek
Repatriëring van informatie , het sorteren en rangschikken volgens de landen en talen .

voordelen :
Met dit horloge , onze klant kon zijn exportstrategie beste manier om te verhuizen naar een land waar de studenten zijn meer ontvankelijk voor dit soort aan te passen .